Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Мої статті

Сценарії виховних справ . Додаток 14
Додаток 14

Додаток 14

Сценарії виховних справ


Подорож у Країну Прав Дитини

(для учнів 4 – 6 класів)

Автор: Шульга Мирослава Олексіївна, педагог організатор


Мета. Сприяти поширенню правової культури та освіченості в учнівському середовищі; виховувати бажання вивчати, поглиблювати правові знання; виховувати доброзичливіст, людяність, відповідальність.

(Виходять ведучі та учні).

  1. й учень.

Є права в дітей, звичайно,

Треба, щоб усяк їх знав.

Знайте ж, що усі ви – рівні,

І людина змалку вільна,

Наче в небі синій птах.

  1. й учень.

Знайте ж, змалечку всіх діток

Треба вчить, оберігать.

І ніхто у цьому світі

Їх не сміє ображать.

  1. й учень.

Треба діткам всього світу

Не сваритись, а дружить.

І по правилах хороших,

По законах треба жить.

Ведучий. Зараз ми помандруємо в крахну, де живуть такі ж люди, як ми з вами. Вдень там сяє сонце, вночі світить місяць і зорі. Є там гори, поля і ліси, моря і ріки. Діти і звірі, які вміють говорити, навчаються у школі, а дорослі працюють. Це Країна Дитячих Прав. А поїдемо ми з вами веселим потягом.

Увага ! Приготувались, семафор відкрито. Поїхали ! Всі за мною повторюймо : чу-чу-один-два-три, чу-чу-один-два-три ... (Діти повторюють, імітуючи рух потяга).

Ми приїхали в Країну Дитячих Прав. А ось і жителі цієї країни.

(Виходять дівчатка з потрфелями).

  1. а дівчинка.

Радо вітаємо всіх

У Країні Дитячих Прав.

Хочем, щоб кожен з вас

Добре права свої знав.

  1. а дівчина.

Як ми хочемо,

Охоче вам розповімо.

Ти знаєш школа в нас яка ?

Я розповім тобі, мій друже,

Там не покривдять малюка,

Не вразять в недозрілу душу.

Ти вивчиш літери і лік.

Ти знатимеш, як жити треба,

Щоб говорили всі про тебе –

Це благородний чоловік.

Добродій, бо добро він діє,

Великодушний, бо душа

Велика в того, хто надію

І мир на світі примножа.

Якщо ти зайченя лякливе –

Треба научать буть сміливим.

Якщо підступний, мов лисичка,

Відучишся від тої звички.

Якщо ти, наче вовк, гнівливий, -

Тебе научать доброті.

Незграбний – виросте кмітливм

Й всього досягне у житті.

Навчає школа бути гідним

Славетних предків і батьків,

Любить свою державу рідну

І боронить від ворогів.

Ведучий. Ми щасливі, що навчаємося у школі. Навчання – це головна наша праця. Право на освіту записано і в нашій дитячій Конституції, яка називається Конвенція про права дитини.

Учень.

Прискакав до школи зайчик,

Вчителів питає :

«Чи у вас і тих навчають,

Що грошей не мають ?»

«Ну, звичайно, ну, звичайно ! –

Кажуть зайченяті –

В нашій школі всіх навчають,

Бідних і багатих.

І читати, і писаи

Ми вчимо маляток,

І на лапках рахувати,

І пісень співати».

В темнім лісі зайчик радий

Скликав заячу нараду,

І сказав таке : «Освіта

Всім обовязкова !

Для усіх малят відкрита

Початкова школа.

Безкоштовно і сумлінно

З самого початку

Вивчимо «права дитини»

І «права зайчатка».

Ведучий. Головне право кожної людини – право на життя. Це означає, що ніхто не може відібрати в людини життя. У цьому переконаний і казковий Колобок.

(Уривок з української народної казки «Колобок» представляють гуртківці).

Лис. Ой, який кругленький ! Мабуть, і смачненький ! Колобок, Колобок, я тебе зїм.

Колобок. Та не їж мене, лисичко – сестричко, я тобі пісеньку заспіваю.

Лис. Ну, співай. Послухаю.

Колобок.

Я по засіку метений,

Я на яйцях печений,

Я від баби вітк ...

Лис. От хороша пісенька ! Я ще зроду такої гарної не чула ! Тільки знаєш, Колобочку, я трішки недочуваю, то йди мені ближче заспівай, ось на язику в мене.

Колобок.

Заспіваю і на язику.

Я по засіку метений,

Я на яйцях печений,

Я від баби втік,

Я від діда втік,

І від тебе ...

(Лисичка – хап – і хапає Колобка зубами. Чути тріскіт ...)

Лис.

Ой-ой-ой-ой !

Жламав я жуба !

Що тепер зі мною буде !

Ще бежжубого такого

Вижене Лишиця ж дому. Ой-ой-ой !

(Лис тікає).

Колобок.

Я – Колобок.

Діда й баби синок.

Я маю право на життя,

Як і кожне дитя.

Ведучий. Діти, хто у цій казці скоїв найнебезпечніше правопорушення ? Чому ви так вважаєте ? (Найнебезпечніше правопорушення, а точніше злочин, у цій казці скоїв Лис, який хотів зїсти Колобка, відібравши у нього одне з найдорожчих прав – право на життя, яке закріплене у Конвенції прав дитини).

Учень.

Я маю право на житя,

На те, щоб милуватись мирним небом,

На те, щоб у державі все, як треба

Йшло, а не шукало вороття.

Щоб без страху (бо мою безпеку

Держава гарнтує залюбки !)

Могла б із друзями у холод і у спеку

Шукать прадавні, згублені стежки ...

Дитина маж право на життя ...

Ведучий. Стаття 19, 37 Конвенції про права дитини проголошує : «Діти не повинні стати жертвами насилля». Діти мають право на рівень життя, необхідний для розумового і духовного розвитку. Подивіться лялькову виставу і скажіть : яке право і ким було порушено у цій казці ?

(Уривок із казки «Попелюшка»).

Попелюшка.

Знов на бал зібралась вся сімя :

Мачуха і сестри, та тільки не я.

Стільки роботи повік не зробити :

Вікна помити і квіти полити,

Вдома прибрати, зварити харчі,

Купа прання – все роби і мовчи.

Хочу на бал, та мене не взяли,

Чому такі люди жорстокі та злі ?

Казкар.

Не плач, Попелюшко,

Не треба жалю.

Потрапиш на бал,

Я тобі говорю.

Попелюшка.

Роботи багато,

Не встигу ніяк !

Та й що одягну я ?

Це ж свято ? Це бал !

Казкар.

Не плач, Попелюшко,

Зараджу біді.

Поїдеш на бал,

Де танцюють усі.

(Казкар торкається чарівною паличкою вбрання Попелюшки, і воно перетворюється на пишні шати).

Ведучий. Діти, які права і ким були порушені у казці ?

Діти. Мачуха та сестри знущалися над Попелюшкою. Вони порушвали її право на свободу і особисту недоторканість, на невтручання в її особисте життя, на свободу думки й слова, на володіння і користування своєю власністю, на відпочинок, на вільний вибір праці. Ніхто не має права знущатися над людиною.

Ведучий. Ми засуджуємо будь-які прояви знущання : бійки, образи. І кожен із вас повинен боротися проти негідних вчинків.

Ведучий.

Дитя моє, права дитини

Ти можеш вивчити сумлінно.

Це так потрібно, так важливо

Напевно знати в наші дні :

Коли з тобою справедливо

Вчиняють, а коли і ні.

Відкривається завіса.

На сцені сидять троє, біля них – шприци. Неподалік біжить хлопчик.

1-й хлопець. Шпана, ану давай сюди. Пробував це ? Це ж кайф !

Хлопчик. Я не хочу. Це шкідливо для здоровя.

2-й хлопець. Баба !

3-й хлопець. То що ви його слухаєте ? Самі вколемо раз, другий, а там і сам прибіжить до нас.

(Вибігають дівчатка).

1-а дівчинка. На допомогу ! Порушуються права дітей.

2-а дівчинка. Слухайте всі ! Уряди країн готові захистити дітей від вживання наркотиків та токсичних речовин, що знищують дітей.

Учень.

На молоко парне й солодкувате,

І на доспілі вишні біля хати,

І смакувати абрикос та сливи,

І скуштувати екзотичне ківі.

Я маю право.

(Вибігають дві дівчинки з листами в руках).

1-а дівчинка. Я написала листа своїй найкращій подрузі. Розповіла їй про таємницю свого життя, і не хочу, щоб хтось про це довідався.

2-а дівчинка. А я написала листа своїй бабусі. Розповіла, як живу, як вчуся. Хочу найшвидше отримати відповідь.

(Кидають листи у поштову скриньку і зникають. До скриньки підходять три хлопці).

1-й хлопець. Цікаво, а що написано у листах, що лежать тут.

2-й хлопець. Давай відкриємо.

3-й хлопець. І всі листи прочитаємо. Ото буде сміху !

(Вибігають дівчата).

1-а дівчина. Сором який ! У Країні Дитячих Прав порушується право таємниці листування.

2-а дівчина.Слухайте всі ! Ніхто не має право вриваися у ваше життя і читати ваші листи !

Ведуча. На світі залишилося багато зла і несправедливості. Не даваймо злу побороти добро. Відстоюймо права дитини. Борімося разом проти зла, несправедливості, жорстокості, експлуатації, приниження, образи, неповаги.

Прочитаймо ще раз статті з Конвенції про права дитини і запамятаймо їх назавжди :

Дитина має право :

  • на життя ;

  • на імя та набуття громадянства ;

  • знати своїх батьків ;

  • на свободу думки, совісті, релігії ;

  • на особисте житт і сімейне життя ;

  • на недоторканість житла ;

  • на таємницю листування ;

  • на повноцінне і достойне життя ;

  • на освіту, відпочинок, дозвілля ;

  • на захист від економічної експлуатації ;

  • на захист від незаконного вживання наркотиків.

Державою широко інформують про права, що містяться в Конвенції, як дорослих,та дітей.

Учень.

Дитя моє, права дитини завчи напамять.

Порадь і друзям почитать.

Хай прочитають тато й мама –

Закони всім потрібно знань.

Будь добрим сином (чи дочкою),

Поганим вчинком не зганьби

Ти роду власного ніколи.

Люби свою сімю і школу,

Свою Україну люби !


Категорія: Мої статті | Додав: robik99 (01.01.2013)
Переглядів: 880 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]