Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Мої статті

Сценарії виховних справ. Додаток 14 б
Слідство ведуть знавці


Слідство ведуть знавці

Свято для учнів 7 - 9 класів

Автор: Бабич Оксана Миколаївна, заступник директора з виховної роботи


Мета. Формувати в учнів здатність до самоконтролю, поваги до моралі й правопоряду.

1-а ведуча. Сьогодні наше свято присвячене правовій тематиці, зокрема, змаганню кмітливих і ерудованих під девізом „Слідство ведуть знавці.

2-а ведуча. Сьогодні будуть вести слідство дві команди : команда учнів 7 класу і команди учнів 8-9 класів.

1-а ведуча. Перш ніж розпочати конкурсну програму, ми хочемо познайомити всіх із суддями нашого вечора – головними правознавцями.

2-а ведуча. Увага, кожний конкурс оцінюється по 4-бальній системі.

1-а ведуча. А зараз, щоб підтримати дух наших знавців, послухаємо гумореску.

Учениця.

Кримінальна хроніка

Газет нині є чимало,

Лиш встигай читати.

Мотай на ус й все на світі

Будеш добре знати.

А щоб ліпше заохотить

Люд до цього млива,

Майже в кожній є газеті

Кримінальне чтиво.

І таке є там страхіття,

Що життя не миле,

Почитаєш – і здригнешся,

Кров холоне в жилах.

Жінка вбила чоловіка,

А бабуся внука.

Від грибів сімя померла

У страшених муках.

Обїлися мухоморів,

Блідої поганки.

Кума кума повісила

У себе на ганку.

Всі ці жахи неймовірні

За душу хапають,

Бють по нервах і по серцю,

Ще й дріж кидають.

А це вичитала вчора,

І приємно стало,

Що не все погано в світі,

Ще не все пропало.

Написано : „Вчора в Хацьках

Діда хоронили

Усе село зібралося.

Людей було – сила !

Катафалком, як належить,

Везли домовину.

А до цього дощ періщив

Дві доби без спину.

Вся дорога геть розмокла.

Чорна, як те галля.

Катафалк той послизнувся –

І шубовсть в провалля !

Там на друзки розлетівся,

Як трухлява ступа

З домовини лишилася

Тільки трісок купа.

Та є Божа сила в світі,

Є ще херувими,

Шофер Іван й дід-покійник

Зостались живими.

2-а ведуча. Конкурс 1. перевіримо, чи вам підходить роль слідчих. За правильну відповідь ви одержите 1 бал.

1.Що ви повинні краще запамятовувати ?

А) обличчя ;

Б) імена ;

В) факти.

2. Під час зустрічі з незнайомими людьми ви в основному про них думаєте :

А) як вони розмовляють;

Б) які в них нігті ;

В) в чому вони одягнуті.

3. Чи можете ви описати, у що ви були одягнуті в минулу пятницю ?

А) не дуже точно ;

Б) достатньо точно ;

В) абсолютно точно (100 %).

4. Яка із цих ситуацій здається вам найбільш вірогідною ?

А) людина друкує на машинці в боксерських рукавицях ;

Б) трирічна дитина в стовпчик додає велику суми грошей ;

В) жінка стріляє з пістолета, який стоїть на запобіжнику.

5. Що, на ваш погляд, найбільш точно говорить про вік людини :

А) її зовнішність ;

Б) стиль одежі ;

В) предмет розмови.

6.Чи можете ви, зустрівши людину на вулиці, відразу розпізнати в ній так званий злочинний тип :

А) далеко не відразу ;

Б) майже відразу ;

В) завжди.

7. Чи є у вас звичка читати все, що ви тримаєте в руках :

А) так ;

Б) ні.

8.Чому б ви швидше за все повірили :

А) тому, про що де-небудь прочитали ;

Б) тому, що розказали вам друзі ;

В) тому, що вам здається правдивим.

9.Чи вірите ви в літаючі тарілки :

А) так ;

Б) ні ;

В) не знаю.

10. Чи часто вам вдається вгадати кінець детективного роману чи фільму ?

А) майже завжди ;

Б) рідко ;

В) не дуже часто.

1-а ведуча. А зараз конкурс „Кримінальна хроніка. Домашнє завдання командам було придумати найкращий варіант «Кримінальної хроніки».

(Діти розповідають).

2-а ведуча. Увага ! Наступний конкурс – „Жаргон. Кожний із вас, дорогі наші учасники, в силу посади знайомий, так би мовити, із жаргонамиваших підопічних.

Зрозуміло, що кожна вікова група, категорія людей, які потрапляють у руки криміналістів, докорінно відрізняється своєю мовою. Цікаво, як на їхньому діалекті звучать такі знайомі для вас слова ? Наприклад.

  1. Щоденник – чорне і червоне.

  2. Хлопці на перерві – невловимі месники.

  3. Учитель із журналом – людина із рушницею.

  4. Учительська – дворянське гніздо.

  5. Їдальня – острів скарбів.

  6. Кінець навчального року – відміна кріпосного права.

  7. Учитель сердиться – Фантомас розбушувався.

  8. Учитель у директора – кавказька полонянка.

  9. Виклик до директора – місце зустрічі змінити не можна.

  10. Чергові по школі – пірати ХХ століття.

  11. Двійка у щоденнику – засада зненацька.

  12. Відмінники в класі – мертві душі.

  13. Учитель з учнями – Алі-Баба і 40 розбійників.

  14. Класний керівник – приборкувач тигрів.

  15. Дзвінок на урок – бухеванвальдський набат.

  16. Підказка на уроці – подвиг розвідника.

  17. Двійка за підсказку – горе від розуму.

  18. Півклассу двійок – ти не сирота.

1-а ведуча. Отже, третій конкурс :

Протягом трьох хвилин потрібно розкрити зміст слів, записаних для кожної команди на аркуші. Прошу приступити до роботи.

2-а ведуча. Дорогі глядачі ! наш вечір, присвячений правовій тематиці, продовжується. Коли команди виконують завдання, им пропонуємо вам міні-Поле чудес. На дошці зашифроване слово, яке стосується професії, повязаної з нашою темою. (Адвокат).

1-а ведуча. Надаємо слово командам учасницям.

(Команди по черзі зачитують свої варіанти).

2-а ведуча. А тепер конкурс „Розкрий злочин. Я зачитую логічні задачі на правову тему, а ви аналізуєте факти і розкриваєте злочин.

1. Ви приїздите в дім. Жертва – чоловік, лежить на долівці. Він убитий тяжким предметом по голові. У передпокої міліціонери допитують чотирьох напівпяних типів.

- Ми знаємо, що предмет убивства Анатолія – пляшка з вином, - говорить слідчий. – Ми взяли цих чотирьох тому, що вони грали з Анатолієм тут у карти. І хоча на пляшці є відбитки пальців всіх гравців (кожний, час від часу, брався за неї, щоб налити собі вина), вбивцею є один.

- Ось вбивця, - говорите ви, подаючи один із аркушів з відбитками пальців слідчому. Слідчий переводить погляд на людину з іменем Михайло.

Михайло говорить :

  • Ні, я не вбивав. Так, ми пили вино і грали в карти. Мої відбитки на пляшці такі ж, як і всіх інших.

  • Подивись, - говорите ви, - відбитки кожного ось такі, а твої інші. Вони дуже

відрізняються. І це доводить, що ти скористався пляшкою, щоб вбити свого товариша.

Запитання. Чим відрізняються відбитки пальців Михайла від інших, і як могли звинуватити його ?

Відповідь. Відбитки долонь і пальців інших гравців у карти були направлені до горла пляшки. Рука Михайла, відбилася на горлі пляшки, залишила там відбитки пальців, направлених до дна пляшки. Це й доводить, що Михайло використав пляшку як дубинку.

2.Біля дверей знаменитого гангстера Регса Кука вас зустрів інспектор Робертс. Інспектор говорить :

- Регс тільки що повісився в саду за будинком. Він перекинув мотузок через гілку дуба, надів на шию петлю і зіскочив з ящика.

Слідом за інспектором ви йдете до дерева. Там на гілці висить тіло. Ви аналізуєте ситуацію – витріщені очі, гарно одітий і взутий у вечірні туфлі, шкіряні носки яких шкребуть по верху деревяного ящика. Ви бачите поруч Майка Малоя ділового партнера Регса.

  • Він був підлим, - говорить Майк, - але я його любив. Він винен мені велику суму

грошей, але сказав, що розрахується сьогодні після прийому. Тепер мій боржник ніколи уже не заплатить.

Ви повертаєтесь до інспектора і кажете :

  • Шукайте вбивцю. Я не вірю, що Регс сам наклав на себе руки.

Запитання. Чому ви думаєте, що це вбивство ?

Відповідь : «Носки вбитого шкребля по верху деревяного ящика». Якби Регс зіскочив з ящика, його ступні були б на декілька сантиметрів нижче верха ящика.

1-а ведуча. Ми переконались у кмітливості, гострому розумові наших учасників і запрошуємо їх взяти участь у розшуку злочинця.

(Перед командами проходить група дітей, серед я ких треба впізнати злочинця. Опис злочинця у команд).

2-а ведуча. Наступний конкурс нашої програми для кмітливих і дотепних. Перелічіть відомі вам кінофільми на правову тематику.

1-а ведуча. „Чорний ящик. У цьому ящику – рія, яка може знадобитись і працівникові охорони законності, і злочинцеві. Цю річ легко придбати у торговельній мережі. Фабрика, яка виготовляє цю річ, виробляє ще й предмети домашнього вжитку, взуття, іграшки і т.д. Ця річ схожа на предмет, який ви бачите щодня і неодноразово.

(Гумові рукавиці, поліетиленовий пакет).

2-а ведуча. А зараз конкурс капітанів « Слідчий експеримент».

Придумати слідчий експеримент із використанням атрибутів, які лежать на столі (з показом).

Стіл з атрибутами (рація, дубинка, газовий балончик, пістолет, ніж, рукавички, косинка, шапочка).

А тим часом відгадуєм загадки.

1. З якого віку людина може самостійно вибирати своє громадянство ?

(З 18 років)

2. До якого віку людина вважається дитиною ?

(До 18 років)

3. Чи застосовують смертну кару до неповнолітніх ?

(Ні)

4. Які правила для учнів ви знаєте ?

1-а ведуча. Слово журі.

2-а ведуча. Ось і закінчилась наша конкурсна програма. До зустрічі, друзі !

(Вручення нагород).



Категорія: Мої статті | Додав: robik99 (01.01.2013)
Переглядів: 1138 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]