Головна » Статті » Мої статті |
Слідство ведуть знавці Свято для учнів 7 - 9 класів Автор: Бабич Оксана Миколаївна, заступник директора з виховної роботи
Мета. Формувати в учнів здатність до самоконтролю, поваги до моралі й правопоряду. 1-а ведуча. Сьогодні наше свято присвячене правовій тематиці, зокрема, змаганню кмітливих і ерудованих під девізом „Слідство ведуть знавці”. 2-а ведуча. Сьогодні будуть вести слідство дві команди : команда учнів 7 класу і команди учнів 8-9 класів. 1-а ведуча. Перш ніж розпочати конкурсну програму, ми хочемо познайомити всіх із суддями нашого вечора – головними правознавцями. 2-а ведуча. Увага, кожний конкурс оцінюється по 4-бальній системі. 1-а ведуча. А зараз, щоб підтримати дух наших знавців, послухаємо гумореску. Учениця. Кримінальна хроніка Газет нині є чимало, Лиш встигай читати. Мотай на ус й все на світі Будеш добре знати. А щоб ліпше заохотить Люд до цього млива, Майже в кожній є газеті Кримінальне чтиво. І таке є там страхіття, Що життя не миле, Почитаєш – і здригнешся, Кров холоне в жилах. „Жінка вбила чоловіка, А бабуся внука”. „Від грибів сімя померла У страшених муках. Обїлися мухоморів, Блідої поганки”. „Кума кума повісила У себе на ганку”. Всі ці жахи неймовірні За душу хапають, Бють по нервах і по серцю, Ще й дріж кидають. А це вичитала вчора, І приємно стало, Що не все погано в світі, Ще не все пропало. Написано : „Вчора в Хацьках Діда хоронили Усе село зібралося. Людей було – сила ! Катафалком, як належить, Везли домовину. А до цього дощ періщив Дві доби без спину. Вся дорога геть розмокла. Чорна, як те галля. Катафалк той послизнувся – І шубовсть в провалля ! Там на друзки розлетівся, Як трухлява ступа З домовини лишилася Тільки трісок купа. Та є Божа сила в світі, Є ще херувими, Шофер Іван й дід-покійник Зостались живими. 2-а ведуча. Конкурс 1. перевіримо, чи вам підходить роль слідчих. За правильну відповідь ви одержите 1 бал. 1.Що ви повинні краще запамятовувати ? А) обличчя ; Б) імена ; В) факти. 2. Під час зустрічі з незнайомими людьми ви в основному про них думаєте : А) як вони розмовляють; Б) які в них нігті ; В) в чому вони одягнуті. 3. Чи можете ви описати, у що ви були одягнуті в минулу пятницю ? А) не дуже точно ; Б) достатньо точно ; В) абсолютно точно (100 %). 4. Яка із цих ситуацій здається вам найбільш вірогідною ? А) людина друкує на машинці в боксерських рукавицях ; Б) трирічна дитина в стовпчик додає велику суми грошей ; В) жінка стріляє з пістолета, який стоїть на запобіжнику. 5. Що, на ваш погляд, найбільш точно говорить про вік людини : А) її зовнішність ; Б) стиль одежі ; В) предмет розмови. 6.Чи можете ви, зустрівши людину на вулиці, відразу розпізнати в ній так званий злочинний тип : А) далеко не відразу ; Б) майже відразу ; В) завжди. 7. Чи є у вас звичка читати все, що ви тримаєте в руках : А) так ; Б) ні. 8.Чому б ви швидше за все повірили : А) тому, про що де-небудь прочитали ; Б) тому, що розказали вам друзі ; В) тому, що вам здається правдивим. 9.Чи вірите ви в літаючі тарілки : А) так ; Б) ні ; В) не знаю. 10. Чи часто вам вдається вгадати кінець детективного роману чи фільму ? А) майже завжди ; Б) рідко ; В) не дуже часто. 1-а ведуча. А зараз конкурс „Кримінальна хроніка”. Домашнє завдання командам було придумати найкращий варіант «Кримінальної хроніки». (Діти розповідають). 2-а ведуча. Увага ! Наступний конкурс – „Жаргон”. Кожний із вас, дорогі наші учасники, в силу посади знайомий, так би мовити, із жаргонамиваших підопічних. Зрозуміло, що кожна вікова група, категорія людей, які потрапляють у руки криміналістів, докорінно відрізняється своєю мовою. Цікаво, як на їхньому діалекті звучать такі знайомі для вас слова ? Наприклад.
1-а ведуча. Отже, третій конкурс : Протягом трьох хвилин потрібно розкрити зміст слів, записаних для кожної команди на аркуші. Прошу приступити до роботи. 2-а ведуча. Дорогі глядачі ! наш вечір, присвячений правовій тематиці, продовжується. Коли команди виконують завдання, им пропонуємо вам міні-Поле чудес. На дошці зашифроване слово, яке стосується професії, повязаної з нашою темою. (Адвокат). 1-а ведуча. Надаємо слово командам учасницям. (Команди по черзі зачитують свої варіанти). 2-а ведуча. А тепер конкурс „Розкрий злочин”. Я зачитую логічні задачі на правову тему, а ви аналізуєте факти і розкриваєте злочин. 1. Ви приїздите в дім. Жертва – чоловік, лежить на долівці. Він убитий тяжким предметом по голові. У передпокої міліціонери допитують чотирьох напівпяних типів. - Ми знаємо, що предмет убивства Анатолія – пляшка з вином, - говорить слідчий. – Ми взяли цих чотирьох тому, що вони грали з Анатолієм тут у карти. І хоча на пляшці є відбитки пальців всіх гравців (кожний, час від часу, брався за неї, щоб налити собі вина), вбивцею є один. - Ось вбивця, - говорите ви, подаючи один із аркушів з відбитками пальців слідчому. Слідчий переводить погляд на людину з іменем Михайло. Михайло говорить :
відрізняються. І це доводить, що ти скористався пляшкою, щоб вбити свого товариша. Запитання. Чим відрізняються відбитки пальців Михайла від інших, і як могли звинуватити його ? Відповідь. Відбитки долонь і пальців інших гравців у карти були направлені до горла пляшки. Рука Михайла, відбилася на горлі пляшки, залишила там відбитки пальців, направлених до дна пляшки. Це й доводить, що Михайло використав пляшку як дубинку. 2.Біля дверей знаменитого гангстера Регса Кука вас зустрів інспектор Робертс. Інспектор говорить : - Регс тільки що повісився в саду за будинком. Він перекинув мотузок через гілку дуба, надів на шию петлю і зіскочив з ящика. Слідом за інспектором ви йдете до дерева. Там на гілці висить тіло. Ви аналізуєте ситуацію – витріщені очі, гарно одітий і взутий у вечірні туфлі, шкіряні носки яких шкребуть по верху деревяного ящика. Ви бачите поруч Майка Малоя ділового партнера Регса.
грошей, але сказав, що розрахується сьогодні після прийому. Тепер мій боржник ніколи уже не заплатить. Ви повертаєтесь до інспектора і кажете :
Запитання. Чому ви думаєте, що це вбивство ? Відповідь : «Носки вбитого шкребля по верху деревяного ящика». Якби Регс зіскочив з ящика, його ступні були б на декілька сантиметрів нижче верха ящика. 1-а ведуча. Ми переконались у кмітливості, гострому розумові наших учасників і запрошуємо їх взяти участь у розшуку злочинця. (Перед командами проходить група дітей, серед я ких треба впізнати злочинця. Опис злочинця у команд). 2-а ведуча. Наступний конкурс нашої програми для кмітливих і дотепних. Перелічіть відомі вам кінофільми на правову тематику. 1-а ведуча. „Чорний ящик”. У цьому ящику – рія, яка може знадобитись і працівникові охорони законності, і злочинцеві. Цю річ легко придбати у торговельній мережі. Фабрика, яка виготовляє цю річ, виробляє ще й предмети домашнього вжитку, взуття, іграшки і т.д. Ця річ схожа на предмет, який ви бачите щодня і неодноразово. (Гумові рукавиці, поліетиленовий пакет). 2-а ведуча. А зараз конкурс капітанів « Слідчий експеримент». Придумати слідчий експеримент із використанням атрибутів, які лежать на столі (з показом). Стіл з атрибутами (рація, дубинка, газовий балончик, пістолет, ніж, рукавички, косинка, шапочка). А тим часом відгадуєм загадки. 1. З якого віку людина може самостійно вибирати своє громадянство ? (З 18 років) 2. До якого віку людина вважається дитиною ? (До 18 років) 3. Чи застосовують смертну кару до неповнолітніх ? (Ні) 4. Які правила для учнів ви знаєте ? 1-а ведуча. Слово журі. 2-а ведуча. Ось і закінчилась наша конкурсна програма. До зустрічі, друзі ! (Вручення нагород).
| |
Переглядів: 1138 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |