Вітаю Вас, Гість
Головна » Статті » Мої статті

Про стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів з правознавства Додаток 24в
Ревнівська загальноосвітня школа I-III ступенів

Ревнівська загальноосвітня школа I-III ступенів

Бориспільської районної ради Київської області

НАКАЗ


29.12. 2010 р № 186 - О

Про стан викладання та рівень

навчальних досягнень учнів з правознавства

Відповідно до річного плану роботи школи протягом листопада 2010 року адміністрацією школи вивчався стан викладання та рівень авчальних досягнень учнів 8 – 10 класів з правознавства. У процесі вивчення були відвідані і проаналізовані уроки, позакласні заходи, вивчено стан ведення документації (календарні і поурочні плани вчителів, робочі учнівські зошити, матеріали тематичних оцінювань, класні журнали), проаналізовано навчально-матеріальну базу викладання курсу правознавства, проведено співбесіди з учнями 9 – 10 класів.

У першу чергу вивчення було спрямовано на виялення позитивних сторін викладання даного навчального предмета, стану навчально-методичного та навчально-матеріального забезпечення правознавства, базовий рівень навчальних досягнень школярів.

Правознавство викладають:


вчитель

Педстаж, категорія

предмет

клас

Білощицька В.І.

24, вища категорія,

вчитель-методист

правознавство

9 А, 9 Б

Розумна С.І.

38, вища категорія, старший вчитель

Практичне право

8



Правознавство

10


Вчителі мають добру фахову підготовку, обізнані із навчальними програмами із предметів, методичними рекомендаціями щодо викладання предмета, критеріями оцінювання навчальних досягеь учнів, належно володіють методикою викладання предметів. Учителі постійно працюють над підвищенням свого методичного та фахового рівнів, цікавляться новинками психолого-педагогічної науки і намагаються використовувати ці досягнення в практичній діяльності. Дотримуються нормативів проходження курсової підготовки та атестації.

Для проведення уроків використовується кабінет історії, в якому зібрано матеріал з правознавства: навчальна та довідкова література, наочні посібники, законодавчі акти. Учні забезпечені новими підручниками на 90 %. Паралельно використовуються додаткові посібники.

Календарно-тематичне планування складено відповідно до діючих програм, передбачено форми проведення тематичних оцінювань. У кожного педагога простежується цілеспрямована робота з підготовки до уроків. Ставлячи перед учнями чітку мету, вчителі головним завданням кожного уроку вважають виховання громадянина України, соціально зрілої особистості. За період, що минув з попереднього вивчення стану викладання правознавства у системі роботи вчителів намітилися позитивні тенденції, які проявляються у посилені гуманістичної спрямованості викладання, пошуку, вивчення і використання нетрадиційних форм та методів начання, більш дієвому диференційованому підходу до школярів з урахуванням їхніх індивідуальних здібностей, нахилів і потреб, виявленні та підтримці обдарованих з суспільних дисциплін дітей.

Високою науково-методичною підготовкою, проведенням уроків у досить високому темпі, яскравою подачею правових фактів, різноманітністю форм роботи (робота в групах, парах, самостійна робота, рольові ігри, кола ідей), раціональністю використання кожної хвилини, достатнім рівнем активізації навчальної діяльності учнів, розвитком їхніх пізнавальних здібностей характерується робота вчителя Білощицької В.І. В процесі подачі матеріалу використовує самостійно розроблені схеми, таблиці. Нерідко на уроках перед учнями ставляться проблемні питання, які потребують власних суджень учнів. Вчитель раціонально працює над оновленням змісту та форм навчання через використання елементів нових педагогічних технологій (критичного мислення, особистісно - орієнтованого навчання, проектних технологій).

Розумна С.І. широко використовує на різних етапах уроку різнорівневі завдання, надруковані у посібниках та складені самостійно, що сприяє вирішенню проблеми диференціації та індивідуалізації навчальної діяльності школярів. Використання дидактичних матеріалів, зошитів з друканою основою сприяє розвитку в учнів самостійності, вмінь виконувати логічні дії.

Вчителі достатю увагу приділяють проблемно-пошуковим методам навчання, що значно підвищує пізнавальну діяльність школярів. Особливо це простежується під час розв’язання правових задач, вирішення правових ситуацій, розігрування ділових ігор. Належна увага приділяється роботі з понятійним апаратом у процесі якої учні вчаться розуміти слова, поняття і розкривати їх суть.

Спостереження за рівнем засвоєння програмового матеріалу на уроках, усне опитування, результати тестувань засвідчили, що програмовий матеріал в основному засвоюється учнями на рівні програмних вимог. Проведені тестування засвідчили такий рівень навчальних досягнень школярів.

Вчитель

клас

Кількість учнів

Високий рівень

Достатній

рівень

Середній

рівень

Початковий

рівень

Білощицька В.І.

9 А

13

1 / 8%

6 / 46%

4 / 31%

2 / 15 %

Білощицька В.І.

9 Б

24

5 / 21%

7 / 29 %

11 / 46 %

1 / 4 %

Розумна С.І.

8

23

5 / 22 %

8 / 35 %

7 / 30 %

3 / 13 %

Розумна С.І.

10

12

5 / 42 %

4 / 33 %

2 / 17 %

1 / 8 %

Як засвідчують матеріали тестувань вчителі об’єктивно оцінюють навчальні досягнення учнів, а цілеспрямована робота над подоланням прогалин у знаннях, належним чином організована перевірка виконання домашніх завдань дає плідні результати.

Вчителі приділяють належну увагу одному з пріоритетних напрямків у роботі з обдарованими дітьми – підготовці до участі у олімпіадах з правознавства та МАН. Ефективність цієї роботи підтверджують результати олімпіад.

2006 – 2007 – 6 місце

2007 – 2008 – 4 місце

2008 – 2009 – 5 місце

2009 – 2010 – 3 місце

2010 – 2011 – 4 місце

За ці роки вчитель Білощицька В.І. підготувала з учнями наукові роботи: «Дитячий будинок сімейного типу як форма влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування» (Коваль О., 2008р., ІІІ місце – обласний етап), «Використання європейського досвіду протидії корупції в Україні» (Ткаченко О., 2011 р.). Учні є постійними учасниками правових турнірів. В цьому році команда школи (Левун Андрій, Ткаченко Оля, Вовк Олександра) зайняли 4 місце в обласних змаганнях.

Вчителі щороку проводять декаду з правознавства, в ході якої проходять правові вікторини, брейн-ринги, зустрічі з представниками правоохоронних органів.

Проте вчителями недостатньо відпрацьована система роботи з диференціації домашніх завдань. Не завжди вчителі пояснюють виконання домашніх завдань. Слід зауважити, що окремі учні не систематично готуються до уроків.

Виходячи з вище сказаного

НАКАЗУЮ:

1.Відзначити якісну і результативну роботу вчителів з правознавства.

2. Провести підписку на фахову газету «Історія та правознавство» ( до червня 2011року, Опарієнко І.А.)

3. Поповнити матеріально-технічну базу навчального кабінету (до квітня 2011 року, Розумна С.І.)

4.Розробити систему диференційованих домашніх завдань (до 1 березня 2011 року, вчителі правознавства)

5.Здійснювати профорієнтаційну роботу серед школярів, що виявляють зацікавленість предметом до вибору професії юриста (постійно, вчителі правознавства).

6.Розробити цикл бесід з молодшими школярами на правознавчу тематику та періодично проводити такі бесіди, залучати старшокласників до вказаних заходів. (до 1 квітня 2011 року, вчителі правознавства).

7.Контроль за виконанням наказу покласти на заступника директора з навчально-виховної роботи Бортнік М.І.


Директор школи В.І.Білощицька

З наказом ознайомлена С.І.Розумна



Категорія: Мої статті | Додав: robik99 (01.01.2013)
Переглядів: 5839 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]