Головна » Статті » Мої статті |
Програма виховної роботи з учнями 1 - 4 класів
Відділ освіти Бориспільської районної державної адміністрації Ревнівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів Світ, в якому ти живеш програма виховної роботи з учнями 1 - 4 класів Авторський колектив: Полях Олена Василівна, заступник директора з виховної роботи Олешко Тетяна Миколаївна, Хоменко Наталія Володимирівна, Чабан Наталія Олександрівна, творча група вчителів початкових класів, Шульга Мирослава Олексіївна, педагог-організатор Бориспіль 2010 ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА Виховання – це цілеспрямоване керування процесом розвитку особистості, соціально організована діяльність з формування й розвитку свідомості і самосвідомості дитини, формування моральної позиції та її закріплення в поводженні. Зміст виховання вибудовується на основі базових духовних цінностей моралі, що включає в себе чесність, справедливість, людяність. Молодший шкільний вік, як ніякий інший етап шкільної освіти, багатий ресурсами, які треба вчасно виявити, підтримати і розвинути. Молодших школярів відрізняє сильна пластичність, їхня готовність приймати і наслідувати, випробовувати себе, довіра до батьків, учителів, надзвичайна природна допитливість і емоційність. Все це створює унікальні можливості для повноцінного виховання, навчання і розвитку дітей цього віку. Надзвичайно важливо саме в цей період цілеспрямовано і системно впливати на виховання і розвиток конкретних якостей дитячої особистості. Потрібно виявляти і якомога повніше реалізовувати виховний, розвиваючий, творчий потенціал школяра. Задача виховання полягає в тому, щоб допомогти дитині здійснити вибір поведінки на основі свідомої дії відповідно до духовних, моральних цінностей суспільства. Багато років система виховання школи в цілому, й класу зокрема, будувалася на основі повного керування з боку держави. Вона припускала повне підпорядкування учня диктату дорослого, породжувала утриманство й пристосовництво учня в спілкуванні з дорослими, однолітками й самим собою. Сучасна система виховання виходить із ідеї співробітництва дорослих і дітей з метою забезпечення самостійного розвитку учня. Система виховання, що сприяє вихованню в людини поваги до себе, стає основою для формування особистості, здатної приймати самостійно рішення й нести за них відповідальність. Основними програмними орієнтирами щодо виховання особистості, визначеними в Законі України ,,Про освіту", Державній національній програмі ,,Освіта", Національній доктрині розвитку освіти, Концепціях національного, громадянського виховання, є виховання ,,свідомого громадянина, патріота, набуття школярами соціального досвіду, високої культури взаємовідносин, формування в молоді потреби та уміння жити в громадянському суспільстві, моральної, художньо-естетичної, трудової, екологічної культури". Програма виховної роботи ,,Світ, в якому ти живеш" для учнів 1-4 класів розрахована на чотири роки навчання, в якій передбачено активне залучення школярів до виховного процесу на засадах співпраці, діалогу, партнерства. Програма включає такі розділи: - Здоров’я – найбільше богатство людини. - Роде наш красний, роде наш прекрасний. - Природу пізнай, її вивчи і оберігай. - Мій рідний край – моя історія жива. - Пізнаємо себе і світ навколо нас. Мета програми: сприяти особистісному зростанню кожної дитини як творця і проектувальника власного життя, формування у вихованців цінностей, ідеалів, пріоритетів, що сприяють гармонізації та гуманізації відносин між нею та довкіллям. Завдання програми: - розвиток гармонійної особистості з високим національним культурним потенціалом, розвинутим почуттям прекрасного, естетичним світосприйняттям; - виховання любові до рідного краю, бережливого відношення до всього живого, формування нового природоохоронного світогляду, сприяння поліпшенню екологічного середовища, в якому живе дитина; - розвиток фізично і психічно здорової особистості, запобігання формуванню негативних звичок, рис характеру та проявам асоціальної поведінки підлітків, а також організація належного догляду за їх діяльністю; - усвідомлення учнями національної ідентичності, належності до українського народу, здобутків духовної культури попередніх поколінь українців, формування толерантного ставлення до історії культури і традицій свого народу. Змістом програми передбачено використання таких форм роботи: бесіди, рольові ігри, конкурси, вікторини, екскурсії, анкетування, години спілкування (ГС), спортивні змагання, виховні години, художні виставки, заняття: екскурсії, усні журнали, колективні творчі справи (КТС), ,,круглі столи", свята, експозиції малюнків. Очікувані результати: - формування ціннісного ставлення до природи як загальнонаціональної цінності; - забезпечення особистісного зростання учнів; - вироблення навичок здорового способу життя; - вироблення вмінь культури поведінки; - формування засад шанобливого ставлення до народних традицій, ціннісного ставлення до членів родини; - утвердження в свідомості учнів високих моральних цінностей, спрямованих на засвоєння духовної спадщини. І. Здоров’я – найбільше богатство людини Єдина краса, яку я знаю − це здоров’я Г.Гейне Завдання: - збереження власного здоров’я; - прагнення до виховання волі, характеру; - сприяння подолання шкідливих звичок; - активне залучення до занять фізкультурою і спортом; - формування дбайливого ставлення до власного здоров’я. 1 клас Бесіда „Як хочеш здоров’я мати, мусиш рано вставати, а звечора рано лягати". Орієнтовний зміст: режим дня, його важливість для здоров’я; як дотримуюсь режиму дня; колективне складання режиму дня. Моделювання життєвих ситуацій „Один вдома". Орієнтовний зміст: інсценізація „Один вдома", „Непрохані гості", „Несподіваний дзвоник". Година спілкування (ГС) „Ледащо не годиться нінащо". Орієнтовний зміст: читання уривку з казки „Мийдодір", подорож до країни Чистоти і її жителів; інсценізація „Це ми – Мікроби. Можна до вас?" Операція „В гостях у королеви Чистоти". Орієнтовний зміст: оцінювання охайності учня: зовнішній вигляд, мої підручники, зошити, портфель, парта. Практична робота „Веселята-здоров’ята". Орієнтовний зміст: рухливі ігри ,,Горюдуб", „Квач", „Білки, жолуді, горіхи". Гра „Ми грибочки невеличкі". Орієнтовний зміст: у нас в гостях – гриби (їстівні, неїстівні); спільне та відмінне; як не помилитися. Ранок „Веселята-здоров’ята". Орієнтовний зміст: читання віршів, зустріч з Михайликом-Охайликом та Юлею-Бруднулею, поради „Здоров’ятка” та його помічників. Практична робота „Бережіть здоров’я змалку". Орієнтовний зміст: вправи для відпочинку очей; вправи для відпочинку рук; вправи на координацію рухів. Конкурс на кращий комплекс вправ для ранкової зарядки. Орієнтовний зміст: представлення власних комплексів зарядки, визначення переможців, розучування кращого комплексу вправ. Спортивне свято „Веселята-грайлики". Орієнтовний зміст: спортивні естафети, представлення команд; спортивні естафети; підсумок; нагородження. 2 клас Анкетування ,,Ти і твої друзі". Орієнтовний зміст: бесіда ,,Ставлення до оточуючих і до самого себе", анкетування, підсумок. Бесіда ,,У гостях у Мийдодіра". Орієнтовний зміст: мої друзі зубна щітка, паста, мило, шампунь; робота патрулів гігієни в класі. Практична робота ,,Здоровий бідний щасливіший хворого короля". Орієнтовний зміст: моделювання поведінки з інфекційними хворобами. Зустріч з лікарем ,,Із ста доріг − одна моя". Орієнтовний зміст: у шкільному медичному кабінеті, бесіда з медсестрою, знайомство з медичними професіями. Обмін думками ,,Щоб бути здоровими, треба…" Орієнтовний зміст: правила особистої гігієни, гігієна харчування, правила загартування. Гра ,,Лікар Айболить". Орієнтовний зміст: зачитування листа від лікаря Айболита; поради Айболита; гра з м’ячем ,,Корисно-не корисно". Операція ,,Неслухняний віник". Орієнтовний зміст: школа − дім, а я − господар у нім; як ми чергуємо; генеральне прибирання. Практична робота ,,В здоровому тілі − здоровий дух". Орієнтовний зміст: загартування на свіжому повітрі, комплекс вправ. Спортивна конкурсна програма „Веселка здоров’я". Орієнтовний зміст: привітання команд; конкурси, підведення підсумків, нагородження. Веселі старти „Веселята-здоров’ята". Орієнтовний зміст: формування команд (батьки, діти), привітання команд, естафети, підведення підсумків, нагородження переможців. 3 клас Практична робота ,,Паровозик здоров’я". Орієнтовний зміст: значення ранкової гімнастики, розучування вправ ранкової гімнастики, конкурс. Бесіда ,,Людина народжується здоровою, всі хвороби приходять з їжею". Орієнтовний зміст: значення повноцінного харчування, продукти-друзі, продукти-вороги, гігієна харчування. Операція ,,Веселята-нехворійки". Орієнтовний зміст: інструктаж по техніці безпеки під час прибирання, розподіл доручень і наведення порядку, підведення підсумків. Година спілкування ,,Все в твої руках". Орієнтовний зміст: правила безпечної поведінки, вікторина ,,Вдома сам". Практична робота ,,Ти спілкуєшся". Орієнтовний зміст: моделювання ситуацій у магазині, в лікарні, в бібліотеці, культура спілкування як умова збереження здоров’я. Свято ,,Козачата". Орієнтовний зміст: подорож в історію козацтва, формування команд, конкурси, ігри, змагання, підсумки, нагородження. ГС ,,Веселята-здоров’ята". Орієнтовний зміст: режим дня і сила волі, чи все у мені так, виховання і самовиховання. Зимові розваги ,,Веселята-забавлята". Орієнтовний зміст: катання на санках, ліплення Сніговиків, конкурс ,,Кращий сніговик". Конкурс ,,Посміхайтесь частіше". Орієнтовний зміст: виставка творчих робіт ,,Як я дбаю про своє здоров’я". Спортивна конкурсна програма ,,Спортландія". Орієнтовний зміст: відбіркова конкурсна програма (батьки, діти), півфінал, фінал, підведення підсумків. 4 клас Усний журнал ,,Радіація". Орієнтовний зміст: наслідки Чорнобильської трагедії для людей, як вберегти своє здоров’я від наслідків радіаційного забруднення, тренування. Бесіда ,,Небезпечні речовини". Орієнтовний зміст: отруйні та пожежонебезпечні речовини, як розпізнати небезпечну речовину, правила техніки безпеки. Практична робота ,,Знайомство з Шапокляк". Орієнтовний зміст: шкідливі звички, профілактика шкідливих звичок, моделювання ситуації протидії шкідливим звичкам. ГС ,,Найцінніший скарб – здоров’я". Орієнтовний зміст: бережи здоров’я змолоду, піклування держави про здоров’я дітей. Круглий стіл ,,Варимо борщик". Орієнтовний зміст: повідомлення про значення правильного харчування для здоров’я людини, презентація учнями страв здорового харчування, гра ,,Впізнай за смаком", підсумок. Практичне заняття ,,Святкова їжа". Орієнтовний зміст: презентація групами учнів святкових страв, дегустація та підведення підсумків. Диспут „ Культура спілкування". Орієнтовний зміст: ,,Один за всіх, всі – за одного", допомога ближньому, малюнок ,,Подруга – квітка". Спортивні змагання ,,Турнір друзів". Орієнтовний зміст: формування команд, конкурси, ігри, змагання, підведення підсумків. Фотовиставка ,,Як ми відпочиваємо". Орієнтовний зміст: виставка фоторобіт, розповіді дітей, визначення найцікавішої роботи, нагородження переможця. Малі олімпійські ігри ,,Веселята-спортсмени". Орієнтовний зміст: відкриття малих олімпійських ігор, представлення команд (батьки, діти), спортивні змагання, підсумки та нагородження, закриття Малих олімпійських ігор. ІІ. Роде наш красний, роде наш прекрасний Я чую, як в мені Живуть далекі дні – Прапрадіди далекі в сивині І .Драч Завдання: - створення умов духовного спілкування дітей і батьків; - виховання в дусі народних традиції, звичаїв; - виховання поваги до старших членів родини; - сприяння особистісному зростанню кожної дитини; - формування національної самосвідомості. 1 клас Екскурсія ,,Школа – наш дім". Орієнтовний зміст: правила поведінки в школі. Ознайомлення дітей з територією школи, знайомство з класною кімнатою. Словник чарівних слів. Орієнтовний зміст: запис чарівних слів; хто більше назве чарівних слів. Бесіда ,,Люби і знай свій рідний край". Орієнтовний зміст: Україна − земля твоїх предків, моє село − її частинка, в чому виявляється любов до Батьківщини. Виставка-конкурс ,,Моя родина". Орієнтовний зміст: виставка дитячих малюнків, розповіді дітей, підсумок. Рейд-огляд ,,А що в моєму портфелику". Орієнтовний зміст: необхідні речі для навчання, мої та шкільні речі; як берегти шкільне майно. Бесіда ,,Воно належить мені, але інші вживають його частіше". Орієнтовний зміст: походження та значення імен учнів. Виставка ,,Український рушник". Орієнтовний зміст: розповідь мам і бабусь про родинні традиції пов’язані з рушником. Зустріч з бабусями та дідусями ,,Бувальщини з нашої юності". Орієнтовний зміст: знайомство з найстаршими членами сім’ї. Бесіда ,,Дерево міцне корінням, а людина друзями". Орієнтовний зміст: що можу зробити я, щоб нам жилося добре. Родинне свято ,,В сімейному колі". Орієнтовний зміст: конкурсно-розважальна програма з батьками (ігри, розваги). 2 клас Усний журнал ,,Наша Батьківщина – рідна Україна". Орієнтовний зміст: 1 сторінка: я – син своєї землі, 2 сторінка: українці за кордоном ; 3 сторінка: славетні українці. Конкурс ,,Моє родовідне дерево". Орієнтовний зміст: конкурс родинних дерев, знання родинного дерева. Вікторина ,,Професій багато на світі". Орієнтовний зміст: знайомство з професіями батьків. Виставка ,,Скарби бабусиної скрині". Орієнтовний зміст: виставка речей із бабусиних скринь (одягу, рушників, речей побуту). Екскурсія ,,Моя вулиця". Орієнтовний зміст: презентація вулиці, огляд усіх вулиць. Гра ,,Чарівні слова". Орієнтовний зміст: подорож в історію ,,Як виникли чарівні слова", естафета ,,Передай чарівне слово". Бесіда ,,Як примирити ,,хочу" і ,,треба". Орієнтовний зміст: що ми знаємо про права і обов’язки; мої обов’язки вдома і в школі; що я хочу і що для цього треба. Акція милосердя ,,Хто про старших дбає, той гідною людиною зростає". Орієнтовний зміст: розповідь про проблеми пенсіонерів; посильна допомога школярів людям похилого віку. Конкурс ,,Казка". Орієнтовний зміст: моя перша казка; мої улюблені герої; інсценізація фрагментів українських народних казок. Ігрова програма ,,Народ скаже, як зав’яже". Орієнтовний зміст: гра, закінчити прислів’я; повідомлення про походження прислів’їв і приказок; представлення дітьми зібраних перлин мудрості. 3 клас Екскурсія ,,Моє село". Орієнтовний зміст: розповідь про рідне село; історія виникнення; видатні люди села; повідомлення про свою улицю. Усний журнал ,,Ми всі українці – єдина сім’я". Орієнтовний зміст : 1 сторінка – вікторина ,,Що я знаю про Україну", 2 сторінка – бесіда ,,Чим я можу збагатити свою Батьківщину", 3 сторінка – повідомлення ,,Життя українців на чужині", 4 сторінка – твір-роздум ,,Я – українець". Година спілкування ,,Що таке дружній колектив". Орієнтовний зміст: колектив, яким він має бути; що необхідно для створення дружнього колективу; читання та обговорення оповідань В.О.Сухомлинського; розігрування ситуацій. Бесіда ,,Дав слово – виконай його". Орієнтовний зміст: розгляд життєвих ситуацій; брехня та її наслідки. Бесіда ,,Поговоримо про щедрість та доброту". Орієнтовний зміст: розгляд життєвих ситуацій, гра ,,Добрий дощик". Конкурс української пісні ,,Ой є в лісі калина". Орієнтовний зміст: ознайомлення із найвідомішими українськими піснями, виконання пісень учнями, батьками. Круглий стіл ,,Традиції української кухні". Орієнтовний зміст: бесіда про традиції української кухні; дотримання правил техніки безпеки в ході приготування їжі, гра ,,Впізнай за смаком". Сюжетно-рольова гра ,,Дорогії гості у мене". Орієнтовний зміст: традиції української гостинності; щоб гостю було комфортно …, розігрування ситуацій ,,Можна до вас?", підведення підсумків. Усний журнал ,,Народні символи України". Орієнтовний зміст: повідомлення про народні символи; плетіння віночка із стрічками (значення їх), дитячі пісні про калину. Експедиція ,,Люби і знай свій рідний край". Орієнтовний зміст: збір інформації ,,Історія села Ревне", традиції мого краю (свято Івана Купала), рослинні обереги, підсумок. 4 клас Бесіда ,,Людина починається з добра". Орієнтовний зміст: бесіда ,,Сім’я – школа людяності", читання та обговорення оповідань В.О.Сухомлинського, В.Осєєвої; що робити, щоб світ став добрішим. Година спілкування ,,Світ професій". Орієнтовний зміст: ознайомлення із професіями народних умільців; професії моїх батьків; ким стати хочу. Читацька конференція ,,Легенди рідного краю". Орієнтовний зміст: повідомлення про історії виникнення сіл Бориспільщини та міста Бориспіль. Колективна творча справа ,,Моя мала Батьківщина". Орієнтовний зміст: пошукова робота ,,Літопис рідного села", ,,Цікаве з історії села", перекличка повідомлень ,,Видатні односельчани", вікторина ,,Чи знаєш ти своє село?" Свято-зустріч ,,Шануймо честь і славу ветеранів". Орієнтовний зміст: ветерани – хто вони?, зустріч з ветеранами, слово вдячності – концертна програма. Уявна подорож до столиці України. Орієнтовний зміст: уявна подорож; заснування Києва (легенди), головна вулиця, історичні місця, виставка малюнків. Година спілкування ,,Державні символи України". Орієнтовний зміст: екскурсія до куточка державності; бесіда про символи; співаємо Гімн України „Ще не вмерла Україна". Заняття ,,Козацькому роду нема переводу". Орієнтовний зміст: подорож в історію козацтва, конкурси, ігри, змагання; підсумки, нагородження. Конкурс читців ,,Таланти твої, Україно!". Орієнтовний зміст: конкурс читців на краще читання віршів Т.Г.Шевченка. Гра – подорож ,,Усна народна творчість". Орієнтовний зміст: інтерес до вивчення усної народної творчості. ІІІ. Природу пізнай, її вивчи і оберігай Я дерево, я сніг, я все, що я люблю. І, може, це і є моя найвища сутність. Л.Костенко Завдання : - формувати культуру поведінки в природі; - виховувати бережливого ставлення до навколишнього середовища; - розвивати гармонійні взаємини з природою; - формувати ціннісне ставлення до природи; - ознайомлювати учнів з основами екологічної культури. 1 клас Бесіда ,,Наодинці з природою". Орієнтовний зміст: правила поведінки в природі. Екскурсія в природу ,,Барви рідного краю". Орієнтовний зміст: екскурсія в парк; збір листочків. ,,Подорож порами року". Орієнтовний зміст: загадки, прислів’я, вірші, оповідання. Свято осені ,,Таємниця книги природи". Орієнтовний зміст: легенди про назви дерев, птахів; осінні прикмети. Гра ,,Відгадай тварину за її домівкою". Орієнтовний зміст: загадки, малюнки. Операція ,,Годівничка – нашими руками". Орієнтовний зміст: виготовлення годівничок. Бесіда про пташок. Виховна година ,,Без верби і калини нема Україні". Орієнтовний зміст: вірші, прислів’я про рослинні символи України. Конкурс малюнків ,,Весняні квіти". Орієнтовний зміст: змалювання квітів на клумбах біля школи, розвиток естетичних смаків, спостережливість. ,,Аптека бабусі Медуниці". Орієнтовний зміст: збір лікарських трав. Ранок ,,Дім, в якому ми живемо". Орієнтовний зміст: слухання музики Леонтовича, поезії Шевченка, Лесі Українки, пейзажі Яблонської. 2 клас Урок екології ,,Бережи воду, козаче, і вона тобі віддячить". Орієнтовний зміст: поняття про живу і мертву воду. Значення води для здоров’я. Зв’язок з народними казками. Екскурсія ,,Ревне – рідне село моє". Орієнтовний зміст: екскурсія та розповідь про рідне село, свою вулицю. Година спілкування ,,Золота осінь". Орієнтовний зміст: прикмети осені; відліт птахів; пристосування рослин та тварин в природі. Творча гра ,,Знай, умій, дій". Орієнтовний зміст: їстівні і неїстівні гриби. Як поводитись у лісі? Перша допомога при укусах комах. Інсценізація екологічної казки О.Іваненко ,,Кисличка". Орієнтовний зміст: розвиток творчих здібностей учнів. Екологічна операція ,,Встанови годівничку". Орієнтовний зміст: розповідь про зимуючих і перелітних птахів. Що вони їдять. Підгодівля птахів. Конкурсна програма ,,У пташиному царстві". Орієнтовний зміст: відгадування голосів птахів. Вікторина ,,Птахи". Природоохоронна акція ,,Брати наші менші". Орієнтовний зміст: спостереження за птахами, конкурс шпаківень. Свято квітів ,,Волошкове поле". Орієнтовний зміст: цікава абетка, хоровод квітів, плетіння віночка. Розкажемо Івасику-Телесику про акваріумних рибок. Орієнтовний зміст: розповідь про акваріумних рибок. Розфарбовування. 3 клас Бліц-турнір ,,Люби і знай свій рідний край". Орієнтовний зміст: вікторини, кросворди, ребуси. Екологічна подорож ,,У царстві фауни та флори". Орієнтовний зміст: вірші, прислів’я, казки, оповідання, загадки. Круглий стіл ,,Від кого залежать краса і здоров’я села". Орієнтовний зміст: роздуми на тему. Екологічний проект,,Люби і знай природу рідного краю". Орієнтовний зміст: розвиток дослідницьких здібностей учнів, розроблення маршруту екологічної стежини. Краєзнавче лото ,,Чи знаєш ти свій рідний край". Орієнтовний зміст: складання пазлів. Робота над проектом ,,Сонце – джерело життя на землі". Орієнтовний зміст: народна казка ,,Золота тарілочка", збір матеріалів. Усний журнал ,,Правила поведінки в природі". Орієнтовний зміст: поведінка у природі, знайомство з Червоною книгою. Свято ,,Березень – капітан корабля". Орієнтовний зміст: веснянки, заклички, народні ігри. Участь у шкільній акції ,,День довкілля". Орієнтовний зміст: прибирання пришкільної території. Трудова акція ,,Посади калину біля двору". Орієнтовний зміст: садіння кущів. Техніка безпеки. 4 клас Урок милування природою ,,Вже браму літа замикає осінь". Орієнтовний зміст: ознайомлення із законами і зв’язками в природі. Гра ,,Поле чудес" на тему: ,,Загадки природи". Орієнтовний зміст: вибір гравців, конкурсно-розважальна програма. Гра-подорож ,,Морями, океанами". Орієнтовний зміст: звіт дослідників морських тварин, рослин; кросворди. Прес-бій ,,Загроза екологічної катастрофи". Орієнтовний зміст: розвиток умінь і навичок збереження довкілля. Класна година ,,Бережіть свою планету". Орієнтовний зміст: виставка плакатів, виступи представників груп про охорону довкілля, визначення переможців. Виставка малюнків ,,Й оживе калина на папері". Орієнтовний зміст: виставка малюнків, пісні про калину, легенди, вірші. Година спілкування ,,Лелеки – наші друзі". Орієнтовний зміст: легенди і перекази, виставка, написання творів. Екскурсія селом ,,Краса моєї вулиці" . Орієнтовний зміст: розповіді дітей про озеленення своїх вулиць. Трудова операція ,,Посаджу дерево". Орієнтовний зміст: допомога у висаджуванні дерев. Усний журнал „ Люби і вивчай свій рідний край". Орієнтовний зміст: бережливе ставлення до природи, знайомство з рослинами і тваринами своєї місцевості. ІV. Мій рідний край – моя історія жива У назвах міст і сіл – слова, В яких щось рідне, таємниче, В них голос предків ожива Й сьогодні в рідний край нас кличе. Д.Білоус Завдання: - виховання патріотизму до рідної землі; - розвиток талантів і здібностей школярів; - виховання працелюбності; - залучення до екскурсій, до історичних та культурних пам’яток краю; - бережливе ставлення до спадщини свого народу. 1 клас Бесіда ,,Закони краси". Орієнтовний зміст: виведення законів краси. Вікторина ,,Чи знаєш ти свій рідний край". Орієнтовний зміст: відгадування запитань. Визначення переможців. Екскурсія в природу ,,Барви рідного краю". Орієнтовний зміст: змальовування пейзажу в природі. Виставка малюнків ,,Мій рідний край". Орієнтовний зміст: спостереження в природі, композиційний малюнок. Свято ,,Вишиванки бабусі". Орієнтовний зміст: зразки вишиванок бабусь, пісні про вишиванки. Конкурс української пісні. Орієнтовний зміст: поділ на команди; конкурс українських пісень. Свято Весни ,,Десь тут була Подоляночка". Орієнтовний зміст: виконання пісень, танців, хороводів, закличок, ігор. Читання і обговорення творів про Україну. Орієнтовний зміст: виразне читання, вміння переказувати. Конкурс малюнків на асфальті ,,Ми – українці". Орієнтовний зміст: створення композиції, розвиток творчих здібностей. Виховний захід ,,Посвята в козачата". Орієнтовний зміст: посвята учнів 1 класу у козачата. 2 клас Конкурс малюнків ,,Моє село". Орієнтовний зміст: змалювання краси куточків рідного села. Година спілкування ,,Владика-хліб священним є для українців". Орієнтовний зміст: праця хліборобів колись і тепер; читання уривку з оповідання Д. Куровського „М”якушка". Творча робота ,,Казки про дерева та квіти". Орієнтовний зміст: створення художніх образів, виробів із квітів, листків. Бесіда ,,Київщина – край мого дитинства". Орієнтовний зміст: перегляд відеофільму „Київ-столиця України". Конкурс знавців ,, Чи знаєш ти малу батьківщину?" Орієнтовний зміст: вікторина про історію рідного села. Усний журнал ,,Вознісся у височінь наш древній Київ-град". Орієнтовний зміст : уявна подорож столицею України: 1 сторінка ,,Як виник Київ?", 2 сторінка ,,Хрещата долина", 3 сторінка ,,Дніпро-Славута", 4 сторінка ,,Поділ", 5 сторінка ,,Кіносторінка", 6 сторінка ,,Софіївський собор. Києво – Печерська лавра", 7 сторінка ,,Сучасний Київ". Екскурсія-подорож до Києво-Печерської лаври. Орієнтовний зміст: ознайомлення з заказником ,,Києво-Печерська лавра". Сімейний вогник ,,Козацькому роду нема переводу". Орієнтовний зміст: розповіді батьків ,,Дерево моєї родини", складання сімейного дерева. Конкурс ,,Україночка". Орієнтовний зміст: змагання в командах, знання народних символів. Свято ,,Ой, весна-красна". Орієнтовний зміст: показ народного обряду „Масляна"; виконання народних пісень; читання віршів. 3 клас Бесіда ,,Наші обереги. Український рушник". Орієнтовний зміст: розповідь мам і бабусь про родинні традиції пов’язані з рушником. Практичне заняття ,,Лялька моєї бабусі". Орієнтовний зміст: створення солом’яної ляльки. Виховна година ,,Хата моя, біла хата". Орієнтовний зміст: побут, мова і звичаї українського народу. Свято ,,Козачата". Орієнтовний зміст: подорож в історію козацтва, формування команд, конкурси, ігри, змагання, підсумки, нагородження. Свято ,,Українські народні страви". Орієнтовний зміст: страви української кухні, гра ,,З чим пиріжок". Художня вітальня ,,Великому Кобзареві присвячується…" Орієнтовний зміст: знайомство з творами Шевченка-художника. Усний журнал ,,Життя і творчість Л.Українки". Орієнтовний зміст: сторінками життя та творчості поетеси: 1 сторінка ,,Дитячі роки Лесі", 2 сторінка ,,Книги Лесі Українки", 3 сторінка ,,В дитячому крузі", 4 сторінка ,,Сторінка веселика". Екскурсія в природу ,,Квіти-легенди". Орієнтовний зміст: спостереження за квітами, розповідь легенд про квіти. Народознавчий фестиваль ,,Стрітення". Орієнтовний зміст: розучування пісень, хороводів, ігор, ліплення пташок. 4 клас Усний журнал ,,Україна – моя Батьківщина". Орієнтовний зміст: 1 сторінка ,,Україна – моя Батьківщина", 2 сторінка ,,Народні символи України", 3 сторінка ,,Літературний аукціон", 4 сторінка ,,Народна скарбничка". Читацька конференція ,,Історія рідного краю". Орієнтовний зміст: історії виникнення сіл Бориспільщини. Конкурс знавців ,,Славні українці". Орієнтовний зміст: запитання вікторини, розгадування кросвордів. Конкурс читців. Вірші Тараса. Орієнтовний зміст: акторське читання віршів . Конкурсна програма ,,Козацькі розваги". Орієнтовний зміст: привітання команд; конкурси, підсумки, нагородження. Бесіда ,,Чарівний світ М. Приймаченко". Орієнтовний зміст: творчість народної художниці України Марії Приймаченко. Виставка дитячих робіт ,,Світ М.Приймаченко очима дітей". Свято дитячої творчості. Художня виставка. Орієнтовний зміст: виставка малюнків, пісенна творчість школярів. Виховна година ,,Традиції та свята нашого народу". Орієнтовний зміст: календарно-обрядове свято ,,Коляда, коляда". Мандрівка вулицями рідного села ,,Про що говорять назви вулиць". Орієнтовний зміст: походження назв, зустріч з народними майстрами. Конкурсно-розважальна програма про звичаї та обряди „Калинонька". Орієнтовний зміст: конкурси: „Знайомство", „Народний календар", „Рукодільниці", „Художнє читання", „Танцювальний", „Пісенний", „Юні господарочки". V. Пізнаємо себе і світ навколо нас Кожна людина – це неповторний світ. Г.Гейне Завдання: - формувати в учнів особистісні якості (доброту, порядність, чесність, працелюбність); - виховувати стійкі навички поведінки;привчати учнів до посильної повсякденної праці; - сприяти усвідомленню учнями їхніх реальних і потенційних можливостей. 1 клас Бесіда ,,Ти – школярик". Орієнтовний зміст: правила поведінки в школі, обов’язки школяра. Бесіда ,,Чистота і охайність – запорука здоров’я". Орієнтовний зміст: правила особистої гігієни; вміння доглядати за одягом, взуттям, шкільним приладдям. Практичне заняття ,,Кожен з нас – чарівник". Орієнтовний зміст: ситуації із вживанням слів ,,Добрий день", ,,Дякую", ,,Вибачте", ,,До побачення". Проектувальна діяльність ,.Вивчення власного ,,Я". Орієнтовний зміст: проектування моделі власного ,,Я". Бесіда ,,Який він – справжній друг". Орієнтовний зміст: бажання бути справжнім другом (доброзичливим, вірним, чесним, щирим, справедливим). Практичне заняття ,,Коли смачненьке їмо – нікого не чуємо". Орієнтовний зміст: правила поведінки в їдальні. Практичне заняття „Святкова їжа". Орієнтовний зміст: презентація святкових страв, дегустація, підсумки. Свято іменинника. Привітання іменників. Орієнтовний зміст: правила гостинності та правила поведінки в гостях. Екскурсія в світ мистецтва ,,Вчуся в інших − творю сам". Орієнтовний зміст: знайомство з світом прекрасного, творами мистецтва. Свято ввічливих школярів ,,Леді та джентльмени". Орієнтовний зміст: посвячення в юні леді та джентльмени. 2 клас Бесіда ,,Грамотний і на все тямущий". Орієнтовний зміст: повторення правил для учнів. Практичне заняття ,,Я портфелику друг чи ворог?". Орієнтовний зміст: вміння складати портфель; охайність, чистота. Виховна справа ,,Бережи книгу, це – твій друг". Орієнтовний зміст: правила збереження підручників; правил поводження з книгою; відкриття ,,Книжкової лікарні". Сюжетно-рольова гра ,,Сьогодні в гості я іду". Орієнтовний зміст: сюжетна гра-інсценізація ,,На гостинах". Бесіда ,,Ледачому бути, то й кури загребуть". Орієнтовний зміст: працьовитість, допомога, сумлінність в роботі. Практичне заняття ,,Школа ввічливості. Ми – на екскурсії". Орієнтовний зміст: правила поведінки в громадських місцях. Бесіда ,,Ти – особливий". Орієнтовний зміст: розкриття талантів, неповторність, самовиховання. Практичне заняття ,,Музика моєї душі". Орієнтовний зміст: виконання малюнка-асоціації ,,Квітка моєї душі". Гра ,,Мама і діти". Орієнтовний зміст: написання листа мамі із зізнанням у любові. 3 клас Усний журнал ,,Наш закон – наша сила". Орієнтовний зміст: права та обов’язки, записані в Конституції України. Художня вітальня ,,Портрет школи". Орієнтовний зміст: створення образного художнього портрета школи. Бесіда ,,Хороший хлопчик, хороша дівчинка, які вони ?" Орієнтовний зміст: гендерні риси хлопчиків і дівчаток, моделювання ситуацій поводження хлопчиків з дівчатками. Практичне заняття ,,Я люблю свій День народження". Орієнтовний зміст: правилами гостинності, моделювання ситуацій. Тренінг ,,Правила поведінки під час масових заходів, спортивних змагань". Орієнтовний зміст: правила поведінки, моделювання ситуацій. Година спілкування ,,Школа ввічливості. Канікули у бабусі ". Орієнтовний зміст: допомога людям похилого віку; чемність у спілкуванні; розігрування ситуації ,,Бабусин помічник". Словесна творчість. Опис міста Надії. Орієнтовний зміст: написати твір-міркування ,,Що означає вміти виправдовувати чиїсь надії?" Орієнтовний зміст: написання шанобливих слів дідусям та бабусям. Ранок ,,На мамине свято приходить весна". Орієнтовний зміст: вітання матусь зі святом, виконання пісень. Фотовиставка ,,Пізнаємо світ". Орієнтовний зміст: виставка фоторобіт, розповіді дітей, визначення найцікавішої роботи, нагородження переможця. 4 клас Бесіда ,,Твої емоції". Орієнтовний зміст: розпізнавання позитивних і негативних емоцій, емоції в малюнках. Анкетування ,,Ти і твої друзі». Орієнтовний зміст: бесіда ,,Ставлення до оточуючих і до самого себе", анкетування, підсумок. Практична заняття ,,Подарунок". Орієнтовний зміст: виготовлення вітальної листівки друзям. Диспут. Культура спілкування. Орієнтовний зміст: ,,Один за всіх, всі – за одного", розігрування ситуацій. Практичне заняття ,,Школа ввічливості. Я іду на гостини.". Орієнтовний зміст: правила гостинності та поведінки в гостях. Гра ,,Старші й молодші". Орієнтовний зміст: малюнок, виготовлення подарунка для брата чи сестри. Сторінка ввічливості ,,Я зичу вам доброго дня": гра ,,Чарівні окуляри". Орієнтовний зміст: проведення гри. Виховна година ,,Друг допоможе в біді". Орієнтовний зміст: дружба, товаристськість, відповідальність за друга. Гра „ Які я маю права і які права мають інші " Орієнтовний зміст: дискусія про власні права і права інших. Вправа „Знайди право за малюнком", практикум „Які права порушив Вовк?" Бесіда ,,Честь власного імені". Орієнтовний зміст: розповідь про власні імена. Ранок „Подорож Квітковим Королівством". Орієнтовний зміст: естетичний вплив квітів на людський організм Основні дефініції
Виховання − це цілеспрямоване керування процесом розвитку особистості, соціально організована діяльність з формування й розвитку свідомості дитини, формування моральної позиції та її закріплення в поведінці. Здоровий спосіб життя – активна діяльність людини, спрямована на збереження і покращення здоров’я, як умови і передумови розвитку інших сфер і аспектів способу життя. Навички – дії, складові частини яких у процесі формування стають автоматичними. Самосвідомість – особлива функція свідомості, яка виконує роль самовизначення, самооцінки та регуляції поведінки і всієї діяльності особистості. Толерантність – здатність людини усвідомлювати, розуміти і керувати своїми емоціями при незгоді зі способом життя іншої людини. Цінності життєві – цінності життя і основні засоби їх досягнення. Шкідливі звички – небажані форми поведінки, що виникають внаслідок закріплення психофізіологічних механізмів, динамічних стереотипів; розрізняють за ступенем негативного впливу на загальний розвиток особистості, на її здоров’я . Література 1. Білоус Д. Диво калинове: Вірші. – К.: Веселка, 1988. – 158с. 2. Вільчковський Е.С., Козленко М.П., Цвек С.Ф. Система фізичного виховання молодших школярів.: Навчально-методичний посібник – К.: ІЗМН, 1998. – 232 с. 3. Дем’янчук О.Н. Педагогічні основи формування художньо-естетичних інтересів школярів: Навч.-метод.посібник. – К.: ІЗМН, 1997. 4. Дозвілля школярів: ігрові програми / Упоряд. Л.Шелестова. – К.: Ред. Загальнопед. газет, 2004. – 128с. 5. Обертинська А.П. Масові ігри та свята: Навч.посібник. – К.: Вища школа, 1980. – 178 с. 6. Рухливі, веселі, винахідливі: Дитячі ігри та розваги / Упоряд. Г.М.Аксельруд.- К.: Богдана, 1995. 7. Савчин Т. Вінок калиновий сплітаю із звичаїв мого краю. – Дрогобич: Відродження, 1994. 8. Свята та розваги для молодших школярів / Укл. О.Барабаш, Л.Калузька. – К.: 1993. 9. Стельмахович М.Г. Українська родинна педагогіка: Навч. пос.-К.: ІСДО, 1986.- С. 227. 10. Яременко Н. Зробіть гру захоплюючою: Методика підготовки та проведення ігрових програм// Шкільний світ. – Листопад – 2005. - № 42 (314). – с.4 – 10. | |
Переглядів: 4740 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |