Головна » Статті » Мої статті |
Додаток 14 Сценарії виховних справ
Подорож у Країну Прав Дитини (для учнів 4 – 6 класів) Автор: Шульга Мирослава Олексіївна, педагог організатор
Мета. Сприяти поширенню правової культури та освіченості в учнівському середовищі; виховувати бажання вивчати, поглиблювати правові знання; виховувати доброзичливіст, людяність, відповідальність. (Виходять ведучі та учні).
Є права в дітей, звичайно, Треба, щоб усяк їх знав. Знайте ж, що усі ви – рівні, І людина змалку вільна, Наче в небі синій птах.
Знайте ж, змалечку всіх діток Треба вчить, оберігать. І ніхто у цьому світі Їх не сміє ображать.
Треба діткам всього світу Не сваритись, а дружить. І по правилах хороших, По законах треба жить. Ведучий. Зараз ми помандруємо в крахну, де живуть такі ж люди, як ми з вами. Вдень там сяє сонце, вночі світить місяць і зорі. Є там гори, поля і ліси, моря і ріки. Діти і звірі, які вміють говорити, навчаються у школі, а дорослі працюють. Це Країна Дитячих Прав. А поїдемо ми з вами веселим потягом. Увага ! Приготувались, семафор відкрито. Поїхали ! Всі за мною повторюймо : чу-чу-один-два-три, чу-чу-один-два-три ... (Діти повторюють, імітуючи рух потяга). Ми приїхали в Країну Дитячих Прав. А ось і жителі цієї країни. (Виходять дівчатка з потрфелями).
Радо вітаємо всіх У Країні Дитячих Прав. Хочем, щоб кожен з вас Добре права свої знав.
Як ми хочемо, Охоче вам розповімо. Ти знаєш школа в нас яка ? Я розповім тобі, мій друже, Там не покривдять малюка, Не вразять в недозрілу душу. Ти вивчиш літери і лік. Ти знатимеш, як жити треба, Щоб говорили всі про тебе – Це благородний чоловік. Добродій, бо добро він діє, Великодушний, бо душа Велика в того, хто надію І мир на світі примножа. Якщо ти зайченя лякливе – Треба научать буть сміливим. Якщо підступний, мов лисичка, Відучишся від тої звички. Якщо ти, наче вовк, гнівливий, - Тебе научать доброті. Незграбний – виросте кмітливм Й всього досягне у житті. Навчає школа бути гідним Славетних предків і батьків, Любить свою державу рідну І боронить від ворогів. Ведучий. Ми щасливі, що навчаємося у школі. Навчання – це головна наша праця. Право на освіту записано і в нашій дитячій Конституції, яка називається Конвенція про права дитини. Учень. Прискакав до школи зайчик, Вчителів питає : «Чи у вас і тих навчають, Що грошей не мають ?» «Ну, звичайно, ну, звичайно ! – Кажуть зайченяті – В нашій школі всіх навчають, Бідних і багатих. І читати, і писаи Ми вчимо маляток, І на лапках рахувати, І пісень співати». В темнім лісі зайчик радий Скликав заячу нараду, І сказав таке : «Освіта Всім обовязкова ! Для усіх малят відкрита Початкова школа. Безкоштовно і сумлінно З самого початку Вивчимо «права дитини» І «права зайчатка». Ведучий. Головне право кожної людини – право на життя. Це означає, що ніхто не може відібрати в людини життя. У цьому переконаний і казковий Колобок. (Уривок з української народної казки «Колобок» представляють гуртківці). Лис. Ой, який кругленький ! Мабуть, і смачненький ! Колобок, Колобок, я тебе зїм. Колобок. Та не їж мене, лисичко – сестричко, я тобі пісеньку заспіваю. Лис. Ну, співай. Послухаю. Колобок. Я по засіку метений, Я на яйцях печений, Я від баби вітк ... Лис. От хороша пісенька ! Я ще зроду такої гарної не чула ! Тільки знаєш, Колобочку, я трішки недочуваю, то йди мені ближче заспівай, ось на язику в мене. Колобок. Заспіваю і на язику. Я по засіку метений, Я на яйцях печений, Я від баби втік, Я від діда втік, І від тебе ... (Лисичка – хап – і хапає Колобка зубами. Чути тріскіт ...) Лис. Ой-ой-ой-ой ! Жламав я жуба ! Що тепер зі мною буде ! Ще бежжубого такого Вижене Лишиця ж дому. Ой-ой-ой ! (Лис тікає). Колобок. Я – Колобок. Діда й баби синок. Я маю право на життя, Як і кожне дитя. Ведучий. Діти, хто у цій казці скоїв найнебезпечніше правопорушення ? Чому ви так вважаєте ? (Найнебезпечніше правопорушення, а точніше злочин, у цій казці скоїв Лис, який хотів зїсти Колобка, відібравши у нього одне з найдорожчих прав – право на життя, яке закріплене у Конвенції прав дитини). Учень. Я маю право на житя, На те, щоб милуватись мирним небом, На те, щоб у державі все, як треба Йшло, а не шукало вороття. Щоб без страху (бо мою безпеку Держава гарнтує залюбки !) Могла б із друзями у холод і у спеку Шукать прадавні, згублені стежки ... Дитина маж право на життя ... Ведучий. Стаття 19, 37 Конвенції про права дитини проголошує : «Діти не повинні стати жертвами насилля». Діти мають право на рівень життя, необхідний для розумового і духовного розвитку. Подивіться лялькову виставу і скажіть : яке право і ким було порушено у цій казці ? (Уривок із казки «Попелюшка»). Попелюшка. Знов на бал зібралась вся сімя : Мачуха і сестри, та тільки не я. Стільки роботи повік не зробити : Вікна помити і квіти полити, Вдома прибрати, зварити харчі, Купа прання – все роби і мовчи. Хочу на бал, та мене не взяли, Чому такі люди жорстокі та злі ? Казкар. Не плач, Попелюшко, Не треба жалю. Потрапиш на бал, Я тобі говорю. Попелюшка. Роботи багато, Не встигу ніяк ! Та й що одягну я ? Це ж свято ? Це бал ! Казкар. Не плач, Попелюшко, Зараджу біді. Поїдеш на бал, Де танцюють усі. (Казкар торкається чарівною паличкою вбрання Попелюшки, і воно перетворюється на пишні шати). Ведучий. Діти, які права і ким були порушені у казці ? Діти. Мачуха та сестри знущалися над Попелюшкою. Вони порушвали її право на свободу і особисту недоторканість, на невтручання в її особисте життя, на свободу думки й слова, на володіння і користування своєю власністю, на відпочинок, на вільний вибір праці. Ніхто не має права знущатися над людиною. Ведучий. Ми засуджуємо будь-які прояви знущання : бійки, образи. І кожен із вас повинен боротися проти негідних вчинків. Ведучий. Дитя моє, права дитини Ти можеш вивчити сумлінно. Це так потрібно, так важливо Напевно знати в наші дні : Коли з тобою справедливо Вчиняють, а коли і ні. Відкривається завіса. На сцені сидять троє, біля них – шприци. Неподалік біжить хлопчик. 1-й хлопець. Шпана, ану давай сюди. Пробував це ? Це ж кайф ! Хлопчик. Я не хочу. Це шкідливо для здоровя. 2-й хлопець. Баба ! 3-й хлопець. То що ви його слухаєте ? Самі вколемо раз, другий, а там і сам прибіжить до нас. (Вибігають дівчатка). 1-а дівчинка. На допомогу ! Порушуються права дітей. 2-а дівчинка. Слухайте всі ! Уряди країн готові захистити дітей від вживання наркотиків та токсичних речовин, що знищують дітей. Учень. На молоко парне й солодкувате, І на доспілі вишні біля хати, І смакувати абрикос та сливи, І скуштувати екзотичне ківі. Я маю право. (Вибігають дві дівчинки з листами в руках). 1-а дівчинка. Я написала листа своїй найкращій подрузі. Розповіла їй про таємницю свого життя, і не хочу, щоб хтось про це довідався. 2-а дівчинка. А я написала листа своїй бабусі. Розповіла, як живу, як вчуся. Хочу найшвидше отримати відповідь. (Кидають листи у поштову скриньку і зникають. До скриньки підходять три хлопці). 1-й хлопець. Цікаво, а що написано у листах, що лежать тут. 2-й хлопець. Давай відкриємо. 3-й хлопець. І всі листи прочитаємо. Ото буде сміху ! (Вибігають дівчата). 1-а дівчина. Сором який ! У Країні Дитячих Прав порушується право таємниці листування. 2-а дівчина.Слухайте всі ! Ніхто не має право вриваися у ваше життя і читати ваші листи ! Ведуча. На світі залишилося багато зла і несправедливості. Не даваймо злу побороти добро. Відстоюймо права дитини. Борімося разом проти зла, несправедливості, жорстокості, експлуатації, приниження, образи, неповаги. Прочитаймо ще раз статті з Конвенції про права дитини і запамятаймо їх назавжди : Дитина має право :
Державою широко інформують про права, що містяться в Конвенції, як дорослих,та дітей. Учень. Дитя моє, права дитини завчи напамять. Порадь і друзям почитать. Хай прочитають тато й мама – Закони всім потрібно знань. Будь добрим сином (чи дочкою), Поганим вчинком не зганьби Ти роду власного ніколи. Люби свою сімю і школу, Свою Україну люби !
| |
Переглядів: 1608 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |